Condiţii
CONDIȚII DE PRESTARE A SERVICIILOR DE CURĂȚĂTORIE-SPĂLĂTORIE
1. Produsele
textile sau din piele predate prestatorului, în vederea prestării de servicii
de curățătorie - spălătorie se presupune a fi fost atent verificate anterior de
clienți privind existența: sume de bani, bijuterii, pietre prețioase, accesorii
și bunuri de valoare și care au fost îndepărtate/ preluate de clienți -
prestatorul nu le va prelua în nici o situație in vederea păstrarii și nu va fi
facut responsabil în legătură cu potențiala existență a acestora după preluarea
produselor în proces.
2. Termenul
pentru prestarea serviciilor de curățătorie - spălătorie se stabilește în
funcție de:
a. Solicitările clienților;
b. Procedeul de curățare - spălare;
c. Gradul și tipul de murdărie/numărul de pete sau suprafața pătată;
d. Tipul, volumul, modalitatea de prindere a accesoriilor sau aplicațiilor;
e. Defectele constatate la primirea acestora (captușeală, buzunare, etc. -
rupte, fermoare defecte, nasturi lipsă, etc.);
f. Capacitatea de procesare;
Acest termen este adus la cunostință clientului de către operator la
primirea produselor și va putea fi prelungit dacă in procesul de curătare sau
spălare se întampină probleme care nu au putut fi anticipate la predarea
acestora.
3. Prețurile
vor fi percepute conform listei de prețuri afisată, iar pentru regim de urgentă
maxim 6 ore, prețurile se majorează cu 30% fața de prețurile de listă. Dacă din
lista de prețuri lipsește denumirea unui obiect, prețul se va stabili prin
comparare cu prețul acelor articole care au forma, croiala asemănătoare sau în
funcție de cantitatea de muncă depusă, semnarea de către client a bonului de
comandă/chitanță indicand acceptul clientului pentru planul tarifar aplicat.
Plata se achită anticipat.
4. ln
ceea ce priveste uzura, ambele parți recunosc, chiar si fară a fi
inscrisă, o uzura de 30% pentru orice obiect predat prestatorului.
5. Societatea
își rezervă dreptul de a refuza obiectele ce prezintă grad de uzură avansat sau
emană mirosuri dezagreabile/au un aspect respingător sau prezintă factori de
infecție.
6. Prestatorul
este absolvit de orice raspundere in următoarele situații:
a. La primirea obiectelor fară eticheta de intreținere, se primesc pentru
prelucrare exclusiv pe raspunderea clientului;
b. În cazul în care produsul, deși este curățat conform etichetei firmei
producătoare, se deteriorează - pentru aceste situații se poate apela la un
expert neutru, pe cheltuiala celui care solicită expertiza;
c. Când la solicitarea expresă a clientului se face prelucrarea produselor
diferit fața de instrucțiunile de pe eticheta de intreținere sau opiniei
specialistului din curățătorie. Prin semnarea bonului de comandă și
verificarea acestuia, solicitarea se consideră acceptată;
d. Petele dificile (pete fixate sau pete vechi,ce au străpuns materialul pe
care sunt prezente - se văd pe dosul materialului, pete de culoare migrată ca
urmare a spălării casnice cu obiecte de o altă culoare) care nu cedează in urma
proceselor repetate de detașare si curățare, sau pentru obiecte cu uzură sau
grad de murdărie avansat (căptușeli, întărituri, gulere, manșete, buzunare,
etc., foarte murdare și/sau tocite), având în vedere faptul că unele pete nu
vor ieși in totalitate;
e. Eventuale deteriorări ale obiectelor ce sunt reproduse după mărci
înregistrate fară a respecta calitatea materialelor originale (eticheta de
intreținere nu corespunde calității materialului,aceasta fiind reprodusă după
original - nu prezintă holograma originală);
f. Eventuale modificări ale dimensiunilor sau deteriorări datorate unor vicii
ascunse ale materialului (insuficienta rezistență a țesăturii, cusăturii,
căptușelilor, adezivilor sau a coloranților), precum și eventuale deteriorări
ale accesorilor (nasturi, catarame , fermoare, obiecte decorative, etc.);
g. Neexecutarea la termen a prestației datorită unor cauze de forță majoră
(lipsa energiei electrice, a apei,sau a depăsirii capacității de producție);
h. Când apare situația de pierdere sau furt a bonului de comandă, care poate
avea ca efect eliberarea hainelor către alte persoane.
7. Semnarea
bonului de comandă de către client, reprezintă acordul prealabil expres pentru
efectuarea prestației, prin care acesta a luat la cunoștință și a
confirmat că își pierde dreptul la retragerea sumei plătite după
executarea completă a serviciului de către prestator (art.16 OUG 34/2014).
8. În
urma prelucrării obiectelor din blană naturală, piele lucioasă, cojoc, piele
velurată, acestea pot suferi modificări de culoare datorate unor defecte de
tăbăcire, tanare și vopsire, sau orice alte deteriorări cauzate de un finisaj
necorespunzător, motiv pentru care prestația acestor obiecte se va face numai
pe garanția clientului.
9. În cazul
deteriorării unui obiect, în cadrul procesului tehnologic de curățare - spălare
- croitorie, din vina exclusivă a prestatorului, in cazul pierderii din cauza
prestatorului (eliberat greșit altui client) sau al furtului din unitate
constatat de organele de poliție, prestatorul va despăgubi clientul cu maxim de
5 ori contravaloarea prestației produsului stipulate in bonul de comandă, in
termen de maxim 30 zile de la constatare.
10. ln
cazul deteriorării, pierderii sau furtului unui produs, care face parte
dintr-un set (costum, gamă, colecție, etc.) se despăgubește conform art.9 de
mai sus, numai produsul care face obiectul deteriorării, pierderii sau
furtului.
11. Eventuale
obiecții referitoare la calitatea prestației pot fi făcute exclusiv în momentul
ridicării produselor, reclamațiile ulterioare nu vor fi luate în considerație.
Clienții care din anumite motive solicită reprocesarea produselor in momentul
ridicării acestora, pot fi luate retur.
12. Restituirea
obiectelor se face in urma prezentării in original a bonului de comandă sau în
cazul pierderii acestuia în baza unui act care să confirme identitatea și
adresa persoanei care ridică comanda, respectiv prin completarea și semnarea
unui proces - verbal.
13. Neridicarea
in termen de 10 zile a obiectelor se taxează cu contravaloarea prestației.
14. Obiectele
neridicate in termen de 60 zile se vor considera abandonate și vor fi donate
unor organizații non profit.
15. Pentru
orice produs adus pentru servicii de curățătorie - spălătorie , ce depășește
valoarea de 200 EURO, clientul are obligația să declare valoarea acestuia, iar
prestația va fi de 10% din valoarea declarată.
16. Aceste
condiții reprezintă un contract între client si prestator, fiind acceptat de
către ambele parți, în momentul semnării de către client a bonului de
comandă.